Potrebujete elektroniku, kozmetiku, oblečenie, nábytok či len obyčajný nákup? Nie je problém. Online predajne sa predbiehajú, kto má lepšiu ponuku a zákazníkovi si stačí len vybrať. Mnohé predajne pritom ponúkajú ako bonusy dovoz zadarmo, vynesenie a zmontovanie, prípadne poukážky a zľavy na ďalší nákup a mnohé ďalšie benefity.
Keď sa tak nad tým zamyslíte, je to veľmi jednoduché. Spotrebiteľ po únavnom dni príde domov a predstava, že by mal ísť ešte do obchodu pozrieť tie alebo tie topánky, vybrať ten nábytok, tú mikrovlnku a pod. ho veľmi nenadchýna. Avšak zapnúť notebook alebo telefón a po pár kliknutí si vybrať a objednať tovar alebo službu podľa svojich predstáv je oveľa jednoduchšie a v mnohých prípadoch aj lacnejšie.
Čo v prípade, že sa Vám tovar nebude pozdávať? Dnes už ani to nie je problém. Tovar proste vrátite a vrátia Vám peniaze, prípadne vymenia tovar za iný a Vy môžete nakupovať ďalej. Samozrejme opätovne online.
Aké sú teda hlavné výhody online nakupovania:
· Šetrí čas a peniaze.
· Mnohokrát ponúka väčší výber sortimentu ako v kamenných predajniach.
· Benefity k objednávkam: darčeky, dovoz zadarmo, zľavy.
Online nakupovanie však má aj svoje menej svetlé stránky, medzi hlavné nevýhody je možné zaradiť:
· Skreslené obrázky. Zákazník nie vždy dostane to, čo si objednal podľa obrázku.
· Zákazník nemá možnosť si tovar vyskúšať predtým ako to kúpi.
· Dodatočné náklady v prípade vrátenia tovaru.
· Na tovar je nutné čakať, zákazník ho nemá ihneď k dispozícii po úhrade ako v prípade kúpy tovaru v kamenných predajniach.
· Neosobný kontakt s predajcom.
Akokoľvek sa na to pozrieme, online nakupovanie má svoje výhody ako aj nevýhody. Záleží len na osobe, ktorú formu nákupu uprednostní. Niektorí uprednostňujú osobný kontakt s predajcom, potrebujú radu, prípadne si musia tzv. tovar „ohmatať“ predtým ako si ho kúpia, iní uprednostňujú online nakupovanie z pohodlia domova. Do akej kategórie sa radíte Vy?