Ak sa snažíte svoje stránky optimalizovať, tak asi viete, čo znamenajú kľúčové slová. Ďalej môžeme určite predpokladať aj to, že viete, že by ste sa mali zameriavať hlavne na to, aby sa o vás zaujímal Google. On je totiž v prípade SEO optimalizácie kľúčovým hráčom. Nehovoríme, že by ste nemali brať ohľad aj na iné internetové vyhľadávače, tým sa venujte však až na druhom mieste. Ak by ste o tom náhodou nevedeli, tak práve Google je celosvetovo najvyužívanejším webovým vyhľadávačom.
Je vám asi jasné, že ak chcete, aby s vami Google spolupracoval, mali by ste optimalizovať tak, aby bol spokojný hlavne on. Zameriame sa práve na spomínané kľúčové slová a hlavne na to, ako správne ich na vašich stránkach používať a umiestňovať.
Začneme tým, čo tento vyhľadávač vyslovene neznáša. Nadmerný počet kľúčových slov, Googlejednoducho netoleruje. Veľmi rýchlo pochopí, že ide o vašu snahu byť čo najlepší. Keďže to však vníma tak, že sa ho vlastne snažíte obalamutiť, nebude vaše snahy brať do úvahy. Čo to znamená konkrétne? Nepoužívajte zbytočne veľa kľúčových slov v jednom texte. Ide o texty, ktoré budú na vašich stránkach a taktiež o texty, za ktoré si zaplatíte, teda o PR články a budú visieť na inom webe.
Na druhej strane tu máme aj prípad, kedy na kľúčové slová kašlete, teda ich nepoužívate zámerne vôbec alebo ich používate naozaj v malom množstve. V jednom texte by sa dané kľúčové slovo alebo fráza, mali nachádzať aspoň trikrát. To je počet, ktorý Google toleruje zároveň je schopný ich dobre zaznamenať.
Takže krátke zhrnutie na záver. Kľúčové slová a frázy určite neignorujte. Aj keď nejde o najdôležitejšiu vec pri SEO, Google ich má stále rád. Na druhej strane to s nimi naozaj nepreháňajte, snažte sa používať synonymá alebo danú vec, vysvetliť inými slovami. Takto to máte u najpopulárnejšieho internetového vyhľadávača, viac – menej, isté.