Keďže spoločnosti v Číne po predĺžení lunárneho Nového roka postupne obnovujú svoju činnosť, investori sa trápia finančným dosahom prepuknutia koronavírusu, ktorý stlačil hotovostný tok a narobil príjmy v mnohých odvetviach.
Chrípková epidémia zabila takmer 3 000 ľudí a infikovala viac ako 80 000 ľudí po celej krajine.
Pohľad na dni hotovosti, ktoré odhadujú, ako dlho môže podnik prevádzkovať denné operácie bez dodatočných príjmov, ukázal, že letecký priemysel je najzraniteľnejší, keďže ku koncu septembra je k dispozícii iba 48 dní hotovosti, a o zo 72 dní na o rok skôr.
Dopravcovia čelili v prvom štvrťroku obrovskému tlaku, keď sa prepuknutie epidémie zvýšilo, pretože mnoho leteckých spoločností bolo nútených zrušiť tisíce letov a prepustiť niektorých zamestnancov z dôvodu rozšírenia domácich a svetových cestovných obmedzení.
Pomer dlhu k vlastnému kapitálu sa tiež zvýšil, pričom letecké organizácie opäť vykázali najvyšší pákový efekt 1,78 krát oproti 1,27 krát v prechádzajúcom roku, po ktorom nasledoval sektor stavebníctva a strojárstva, ktorý mal 1,70.
Priemerný pomer dlhu k kapitálu všetkých skúmaných spoločností sa zhoršil na 0,95 z 0,87. Sektor potravín a strižových výrobkov vykázal najzdravší násobok 0,52 násobku, ale zhoršil sa aj z 0,28.
„Veríme, že malé podniky sa budú vo všeobecnosti naďalej bojovať, zatiaľ čo väčšie podniky a štátne podnikateľské subjekty by si mali udržať relatívne lepšie výsledky,“ uviedla Caroline Yu Maurer, vedúca väčšinového kapitálu Číny v BNP Paribas Asset Management.
„Následní hráči v rôznych odvetviach môžu utrpieť o niečo viac vzhľadom na prerušenie dodávateľského reťazca, ako aj nedostatok pracovnej sily v krátkodobom horizonte vzhľadom na obmedzenie toku práce.“
Celková hotovosť spoločností, ktoré boli predmetom prieskumu, sa zvýšila o 8,5%, najvýraznejší pokles však zaznamenal sektor mobilných komunikácií o 25%, nasledovaný leteckým priemyslom a logistikou, ktorý zaznamenal pokles o 17,6%.